Publicerad 2018-01-11, 15:47
Att bli medveten om nivån på ditt eget business behavior, dvs affärsmässiga uppförande, kan vara det som avgör din framgång. Det säger vår talare Annmarie Palm som specialiserat sig på frågor som rör vett och etikett i affärslivet.
– Ofta kan det vara små detaljer som folk retar sig på, men som med tiden gör att kunden väljer en annan leverantör. Business behavior handlar om respekt och bör alltid vara högt prioriterat, inte minst i dessa #metoo-tider, säger Annmarie.
Hon påpekar att det affärsmässiga uppförandet inte bara påverkar lönsamheten utan också arbetsmiljön på våra arbetsplatser. Samtidigt är det en viktig karriärfråga.
– I dagens samhälle väger ditt professionella rykte mycket tungt i konkurrensen om nya uppdrag och anställningar. Och där ingår förstås ditt business behavior som en viktig ingrediens, säger hon.
Annmarie Palm har skrivit boken ”Business behavior: Uppför dig – eller tappa affären” (Liber förlag), som även finns som webbutbildning och snart kommer som ljudbok.
Passa på att boka vårens inspirationsföreläsning på temat business behavior redan nu!
Du kan läsa en intervju med Annmarie Palm i SvD Näringsliv.
Vi svarar på ditt mejl inom 5 minuter under ordinarie öppettider 07.30-18.30
E-post: nathalie@sverigestalare.se
Här hittar du svar på de vanligaste frågorna kring vår service, såsom priser, förfrågningar samt mycket mer.
Öppettider: Vardagar 07:30–18:30
Tel: +46 (0)70 - 930 57 85
Jour kvällar och helger: +46 (0)70-930 57 85
E-post: nathalie@sverigestalare.se
Vi svarar på ditt mejl inom 5 minuter under ordinarie öppettider
Sveriges Talare Kompetensförmedling AB
Besöksadress:
Kungsbron 23
111 22 Stockholm
Postadress:
Albrektsvägen 75
632 26 Norrköping
Organisationsnummer 556728-0283