Hem / Affärsnytta / Förändring, organisation, organisationsutveckling / Förändring / Johan Quist
Johan Quist ger lösningarna till hur den offentliga sektorn kan bli bättre och mänskligare. När han hör om Åke, 90 år, som träffat 66 olika läkare på 16 månader, blir Johan genuint ledsen. Funktionsegoismen, dvs att vi har svårt att blicka utanför de egna organisatoriska gränserna, liksom andra fel ställer till det i många sektorer. Men det ger också inspiration till nya projekt.
När man lyssnar till Johan Quist är det uppenbart att han bottnar i sitt kunskapsområde och har en stark personlig drivkraft. Själv menar han att engagemanget kommer från alla de människor som hamnar i kläm eller inte hinns med idag.
Johan Quist är forskare vid Centrum för tjänsteforskning vid Karlstads universitet. För närvarande är han även forskningsledare i en statlig utredning, Tillitsdelegationen, inom Finansdepartementet.
Vill du förbättra den offentliga sektorn? Boka Johan Quist!
Urval av tidigare beställare:
Regeringskansliet, Riksrevisionen, Statskontoret, ESV, Skatteverket och Försäkringskassan.
Talaren utgår från | Värmland |
Typ av föreläsning | Utbildande / Informativ |
Kön | Man |
Språk | Svenska, Engelska |
Johan är doktor i företagsekonomi med inriktning mot tjänster och offentlig sektor. Han är även forskare vid Centrum för tjänsteforskning vid Karlstads universitet. Johans engagemang kommer från alla de människor som hamnar i kläm eller inte hinns med idag.
Svensk välfärd är i många avseenden fantastisk, men det finns också lite nötta kanter som vi behöver se över.
I den bok för förnyelsebyråkrater som Johan skrivit tillsammans med kollegan Martin Fransson introduceras tjänstelogik för en bredare publik inom offentlig sektor. Boken har titeln “Tjänstelogik för offentlig förvaltning”. Den belyser bl a hur vi genom att ställa frågor till den egna verksamheten med utgångspunkt i medborgares livssituationer kan få nya insikter.
Logga in för att betygsätta och recensera denna talare
Vi svarar på ditt mejl inom 5 minuter under ordinarie öppettider 07.30-18.30
E-post: nathalie@sverigestalare.se
Här hittar du svar på de vanligaste frågorna kring vår service, såsom priser, förfrågningar samt mycket mer.
Öppettider: Vardagar 07:30–18:30
Tel: +46 (0)70 - 930 57 85
Jour kvällar och helger: +46 (0)70-930 57 85
E-post: nathalie@sverigestalare.se
Vi svarar på ditt mejl inom 5 minuter under ordinarie öppettider
Sveriges Talare Kompetensförmedling AB
Besöksadress:
Kungsbron 23
111 22 Stockholm
Postadress:
Albrektsvägen 75
632 26 Norrköping
Organisationsnummer 556728-0283