0 produkter / 0 kr
0
Hem / Inspiration / Inspirerande Föreläsare / Ingela Nordenhav
Är ditt/ert varumärke tillräckligt attraktivt? Får det ni erbjuder den uppmärksamhet det förtjänar? Hur skapar du det samtidigt som du är trovärdig och hur får du kunden att hitta just dig?
Under Ingela Nordenhavs tid som marknadschef och ansvarig för lanseringar på Volvo Trucks lyckades Volvo fånga en betydligt bredare publik än sina traditionella kunder. Det gjorde man med hjälp av bland annat den mångfaldigt prisade filmen där Jean-Claude van Damme gör en "split" mellan två lastbilar.
Som en del av ledningen på ett av Sveriges största bolag under flera år drev Ingela en modernisering av varumärket som resulterade i en högre image-position och ökad försäljning. Volvo lyckades samtidigt öka den interna stoltheten hos sina medarbetare och är idag en betydligt mer eftertraktad arbetsgivare. Hon har jobbat med många bolag av olika storlek och delar sina egna erfarenheter från att praktiskt gjort jobbet. Ingela bjuder på egna, självupplevda exempel som är lätta att relatera till och får åhörarna att förstå att de kan. Med flera års personlig erfarenhet på högsta nivå gör hon detta på ett enkelt, personligt och inspirerande sätt.
Åhörarna kommer att få nya insikter, bli inspirerade och stärkta av det de hör. De kommer att få med sig användbara, lättanvända tips för att skapa framgång i sina egna företag och organisationer.
Urval av tidigare beställare:
Volvo Penta
Consat AB
Svenska Mässan, Göteborg
Svensk Digital Handel
Fusion Experience
B2B Marketing Leaders, Australien och Singapore
Baltic Best, Litauen
Dansk Marknadsföring
IMWorld, Rumänien
Digital Mind and Knowledge, Korea
Talaren utgår från | Västra Götaland |
Typ av föreläsning | Utbildande / Informativ, Inspirerande, Kick-off |
Kön | Kvinna |
Språk | Svenska, Engelska |
Ingela är orädd och har alltid tagit steg utanför sin egen komfortzon. Uppvuxen i Fagersta flyttade Ingela till Göteborg som 19-åring för att läsa på Chalmers. Hon började jobba på Volvo som 23-åring och fick sin första chefstjänst vid 27 års ålder. Ingela har varit chef med personalansvar i över 20 år och har bred erfarenhet av internationell verksamhet. Hon har bott och jobbat utomlands, i både USA och Nederländerna.
Ingela har jobbat inom både utveckling, teknik och på den kommersiella sidan av affären. Hon har erfarenhet från stora och små, privatägda och börsnoterade, etablerade och uppstartsbolag. Hon har kompletterat sin ingenjörsutbildning med ekonomistudier på Handelshögskolan och driver idag ett eget bolag. Hon jobbar som ordförande och ledamot i ett antal styrelser, föreläser och tar interimuppdrag. Hon är fd elitseriespelare och idag medlem i Mensa.
Ett varumärke speglar organisationen både externt och internt. I Ingelas familj tillämpar de liknande sätt för att bygga sitt varumärke. Det handlar internt om hur man får alla att LEVA varumärket, inte bara vara fina ord i ett dokument - då kan man stå för sitt varumärke. På riktigt.
Med sin bakgrund från en småstad i Bergslagen, elitseriespel, studier, karriär, utlandsjobb och eget bolag kan Ingela relatera till många olika målgrupper. Hon är öppen, bjuder på sig själv och är mycket trovärdig då hon själv har praktisk erfarenhet av allt hon talar om.
Logga in för att betygsätta och recensera denna talare
Vi svarar på ditt mejl inom 5 minuter under ordinarie öppettider 07.30-18.30
E-post: nathalie@sverigestalare.se
Här hittar du svar på de vanligaste frågorna kring vår service, såsom priser, förfrågningar samt mycket mer.
Öppettider: Vardagar 07:30–18:30
Tel: +46 (0)70 - 930 57 85
Jour kvällar och helger: +46 (0)70-930 57 85
E-post: nathalie@sverigestalare.se
Vi svarar på ditt mejl inom 5 minuter under ordinarie öppettider
Sveriges Talare Kompetensförmedling AB
Besöksadress:
Kungsbron 23
111 22 Stockholm
Postadress:
Albrektsvägen 75
632 26 Norrköping
Organisationsnummer 556728-0283
"Helt fantastisk 10/10 keynote!"
2018-11-23, 17:49
Tack for en helt fantastisk 10/10 keynote, Emma Robourgh - B2B Marketing Leaders
"Fantastic!"
2018-11-23, 17:49
Fantastic to hear the story behind, from the person who actually did it. I’m really inspired to make some change. Now! - Alexandra Radu, Internet&Mobile World
"Great with a good content!"
2018-11-23, 17:49
Very professional and well organized speech. The delivery to audience
is so great with a good content. - John Park, Digital Mind & Knowledge