Sveriges Talare Kompetensförmedling AB logotyp

Öppet: Vardagar 07.30–18.30 | Tel: +46 (0)70-930 57 85. Jour kvällar och helger: 070-930 57 85 E-post: nathalie@sverigestalare.se – svar inom 5 minuter under öppettider.

0 produkter / 0 kr

Min talarlista

0

Talare att skicka förfrågan till

Hem / Inspiration / Inspirerande Föreläsare / Ingela Nordenhav

Ingela Nordenhav

Är ditt/ert varumärke tillräckligt attraktivt? Får det ni erbjuder den uppmärksamhet det förtjänar? Hur skapar du det samtidigt som du är trovärdig och hur får du kunden att hitta just dig?

Under Ingela Nordenhavs tid som marknadschef och ansvarig för lanseringar på Volvo Trucks lyckades Volvo fånga en betydligt bredare publik än sina traditionella kunder. Det gjorde man med hjälp av bland annat den mångfaldigt prisade filmen där Jean-Claude van Damme gör en "split" mellan två lastbilar.


Som en del av ledningen på ett av Sveriges största bolag under flera år drev Ingela en modernisering av varumärket som resulterade i en högre image-position och ökad försäljning. Volvo lyckades samtidigt öka den interna stoltheten hos sina medarbetare och är idag en betydligt mer eftertraktad arbetsgivare. Hon har jobbat med många bolag av olika storlek och delar sina egna erfarenheter från att praktiskt gjort jobbet. Ingela bjuder på egna, självupplevda exempel som är lätta att relatera till och får åhörarna att förstå att de kan. Med flera års personlig erfarenhet på högsta nivå gör hon detta på ett enkelt, personligt och inspirerande sätt. Åhörarna kommer att få nya insikter, bli inspirerade och stärkta av det de hör. De kommer att få med sig användbara, lättanvända tips för att skapa framgång i sina egna företag och organisationer.

Urval av tidigare beställare:

Volvo Penta
Consat AB Svenska Mässan, Göteborg Svensk Digital Handel Fusion Experience B2B Marketing Leaders, Australien och Singapore Baltic Best, Litauen Dansk Marknadsföring IMWorld, Rumänien Digital Mind and Knowledge, Korea

  • Effekten av att boka Ingela Nordenhav

    Ert företag/organisation kommer att få en samlad, tydlig bild av den digitala förändring som sker och hur den påverkar ert sätt att jobba. Åhörarna kommer att få en ökad förståelse för potentialen i sitt varumärke, bli inspirerad att agera och ivrig att sätta igång. Dessutom får de veta hur de ska börja och vad som är viktigt att få på plats. De kommer att få med sig teorin bakom, uppbackad av en resa ur verkligheten och tydliga bevis för vilken utväxling de kan åstadkomma inom image, försäljning och med sin egen personal..

  • Ingela Nordenhav som talare

    Ingela är positiv, inspirerande och entusiasmerande. Hon är kunnig inom sina områden, inte bara teoretiskt utan har även praktisk erfarenhet av att ha gjort det hon pratar om - med fantastiska resultat. Ingela är tydlig, konkret och enkel att förstå.

  • Så arbetar Ingela Nordenhav

    Talaren har ett grundmaterial som justeras och anpassas utifrån målgruppens nuläge och behov, storlek och tillgänglighet.

  • Ingela Nordenhav erbjuder

    Inspirationsföredrag, utbildande föredrag, underhållande föredrag,
    Ingela erbjuder en blandning mellan inspiration, utbildning och underhållning. Du kommer att få en ökad förståelse för potentialen i ditt varumärke, bli inspirerad att agera och ivrig att sätta igång. Dessutom får du veta hur du ska börja och vad som är viktigt att få på plats. Du kommer att lämna föreläsningen med insikt, förståelse och en känsla av att det inte är så svårt att sätta igång som du trodde när du kom. Vare sig det handlar om din organisation, din familj eller ditt eget personliga varumärke.

  • Ingela Nordenhav passar till

    Ingela har talat på både mässor och konferenser, i nätverk, föreningar, kick-offs och strategidagar. Hon anpassar sitt material utifrån målgruppen som mestadels varit från privat sektor och konferenser, men även andra typer av organisationer.

Talaren utgår från Västra Götaland
Typ av föreläsning Utbildande / Informativ, Inspirerande, Kick-off
Kön Kvinna
Språk Svenska, Engelska

Ingela är orädd och har alltid tagit steg utanför sin egen komfortzon. Uppvuxen i Fagersta flyttade Ingela till Göteborg som 19-åring för att läsa på Chalmers. Hon började jobba på Volvo som 23-åring och fick sin första chefstjänst vid 27 års ålder. Ingela har varit chef med personalansvar i över 20 år och har bred erfarenhet av internationell verksamhet. Hon har bott och jobbat utomlands, i både USA och Nederländerna.

Ingela har jobbat inom både utveckling, teknik och på den kommersiella sidan av affären. Hon har erfarenhet från stora och små, privatägda och börsnoterade, etablerade och uppstartsbolag. Hon har kompletterat sin ingenjörsutbildning med ekonomistudier på Handelshögskolan och driver idag ett eget bolag. Hon jobbar som ordförande och ledamot i ett antal styrelser, föreläser och tar interimuppdrag. Hon är fd elitseriespelare och idag medlem i Mensa.

Ett varumärke speglar organisationen både externt och internt. I Ingelas familj tillämpar de liknande sätt för att bygga sitt varumärke. Det handlar internt om hur man får alla att LEVA varumärket, inte bara vara fina ord i ett dokument - då kan man stå för sitt varumärke. På riktigt.

Med sin bakgrund från en småstad i Bergslagen, elitseriespel, studier, karriär, utlandsjobb och eget bolag kan Ingela relatera till många olika målgrupper. Hon är öppen, bjuder på sig själv och är mycket trovärdig då hon själv har praktisk erfarenhet av allt hon talar om.

Logga in för att betygsätta och recensera denna talare

"Helt fantastisk 10/10 keynote!"

2018-11-23, 17:49

Tack for en helt fantastisk 10/10 keynote, Emma Robourgh - B2B Marketing Leaders

"Fantastic!"

2018-11-23, 17:49

Fantastic to hear the story behind, from the person who actually did it. I’m really inspired to make some change. Now! - Alexandra Radu, Internet&Mobile World

"Great with a good content!"

2018-11-23, 17:49

Very professional and well organized speech. The delivery to audience
is so great with a good content. - John Park, Digital Mind & Knowledge

Andra talare inom samma område

Erika Funke

Erika Funke, känd journalist inom konst- och antikbranschen sedan två decennier, ger en unik inblick i den fascinerande och föränderliga antikvärlden. Hur gick det till när antikviteter gick

Robert Lindberg

Som VD och grundare för Premedia Sverige, specialiserar sig Robert på att hjälpa företag att genomföra produkt- och varumärkes lanseringar som öppnar upp nya affärsmöjlighet

Olle Leckne

Den digitaliserade världen har ändrat förutsättningarna för marknadsföring och konsumtion, men det är alltjämt människor som interagerar. Olle Leckne visar

Michael Södermalm

Michael Södermalm är en av de främsta föreläsarna och inspiratörerna i Norden. Att delta i en föreläsning med honom är en väl investerad tid och garanterar en energikick. Han är flitigt efte

Svårt att hitta rätt talare - vi hjälper dig

Kontakta oss 

Vi svarar på ditt mejl inom 5 minuter under ordinarie öppettider 07.30-18.30

E-post: nathalie@sverigestalare.se

När du kontaktar oss samtycker du till att vi behandlar din information enligt vår integritetspolicy.

Vi svarar på ditt mejl inom 5 minuter under ordinarie öppettider 07.30-18.30

FAQ Frågor & svar

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna kring vår service, såsom priser, förfrågningar samt mycket mer.

Vad kostar en föreläsare? VAD KOSTAR EN FÖRELÄSARE?

Vad gör man om en föreläsare blir sjuk? OM FÖRELÄSAREN BLIR SJUK?

Vad för typ av gåva kan man ge en föreläsare? GÅVA TILL FÖRELÄSARE?

Kontakta oss

Öppettider: Vardagar 07:30–18:30
Tel: +46 (0)70 - 930 57 85
Jour kvällar och helger: +46 (0)70-930 57 85

Sveriges Talare talarförmedlings e-postadressE-post: nathalie@sverigestalare.se

Vi svarar på ditt mejl inom 5 minuter under ordinarie öppettider

Sveriges Talare Kompetensförmedling AB
Besöksadress:
Kungsbron 23
111 22 Stockholm

Postadress:
Albrektsvägen 75
632 26 Norrköping

Organisationsnummer 556728-0283

Sociala media

Samarbetspartners

© 2008–2019 SverigesTalare.se  |  Cookies | Sitemap