Har du problem att se nyhetsbrevet så kan du klicka här!
Öppet: vardagar 07.30-18.30
Allt handlar om publiken. Hitta rätt talare! |
För att överleva som företag krävs produktutveckling, innovation och entreprenörskap. Med hjälp av interaktiva case-studies och inspirerande storytelling öppnar Mai-Li Hammargren ögonen för hur ni kan använda det ni redan har för att påverka ert företag och omvärlden.
Som entreprenören bakom den banbrytande produkten Mutewatch och en av nyckelpersonerna i Silicon Valley-baserade startup-företaget Lookback har Mai-Li bidragit till att flera globala innovationer blivit verklighet.
Mai-Li är en internationell föreläsare inom empatidriven design samt entreprenörskap och spenderar merparten av sin tid i hemstaden San Francisco.
På Jan Terns föredrag får företag verktyg till att minska stressnivån och samtidigt öka hälsan och glädjen. Efter föreläsningen känner medarbetarna sig peppade att genast komma igång med förändringsarbetet. Cheferna får råd om vad de kan göra för att hålla förbättringen vid liv och känna sig tryggare i sin roll.
Jan har skrivit sju böcker inom hälsa. ”26 timmarsdygnet” är en av de mest sålda böckerna inom funktionell stresshantering och ”2MATematik” har fått pris som världens 3:e mest innovativa kokbok i Paris på Gourmand Cook Book Awards 2009.
2014 tog han fram Active Health Concept för Arken Hotel & Art Garden Spa, vilket bidrog till att Arken fick pris som årets spa-konferensanläggning.
Helena Timander och Marie Alani är inspiratörerna som föreläser om lycklig lönsamhet, autentiskt varumärke och hur man bygger en värderingsdriven företagskultur. Deras vision är Lycklig lönsamhet worldwide – ett humanistiskt näringsliv där man har roligt, känner mening, siffrorna är svarta och pekar uppåt.
Helen och Marie är fyllda av energi och vägleder åhörarna igenom konkreta övningar, digitala verktyg, filmer och användbara tips som lyfter företaget till nästa nivå. Med stor passion och engagemang delar de med sig av internationell forskning, egna studier och praktiska case.
Niklas Bergh var med och skapade varumärket Urbanears från ingenting till att bli en självklarhet i hela världen. Han föreläser om kommunikation – om hur man faktiskt når ut och får reaktioner. Föreläsningen ger konkreta verktyg till att bli en bättre kommunikatör.
Niklas Bergh har arbetat med kommunikation i olika former i över 20 år
– bild, text, film och allt däremellan. Senast var han med och startade
företaget Zound Industries som nådde en halv miljard i omsättning och
distribution i över 100 länder. Där drev Niklas kommunikation och deras
varumärken så som främst Urbanears och Marshall i rollen som creative director.
Han är numera frilans och hjälper en handfull företag, föreläser och driver
egna projekt.
Läs mer
Öppet: vardagar 07.30-18.30
© 2008-2016 Sveriges Talare Kompetensförmedling AB, Norrtullsgatan 6, 113 29 Stockholm
|