Hem / Affärsnytta / Omvärld, politik, juridik / Historia / Janne Näström
Janne Näström är en engagerad och erfaren föreläsare som ger företag, organisationer och entreprenörer konkreta strategier för att hantera mediedrev, hatkampanjer och varumärkeskriser. Med sin bakgrund inom cirkuskonst, marknadsföring och påverkan delar han insikter om hur storytelling och kommunikation kan användas för att bygga förtroende, förebygga kriser och hantera svåra situationer när stormen blåser som hårdast.
När drevet går är det lätt att tappa kontrollen – men genom rätt strategier kan du skydda ditt varumärke och återuppbygga förtroendet. Janne Näström har egen erfarenhet av att stå i stormens öga när den svenska cirkusbranschen blev måltavla för en av de mest omfattande hatkampanjerna i svensk kulturhistoria. Hans föreläsning ger konkreta verktyg för att:
Föreläsningen är högaktuell för företagsledare, politiker, organisationer och offentliga personer som behöver insikt i hur de kan skydda sin verksamhet från negativ medial exponering.
Urval av tidigare beställare:
Talaren utgår från | Kalmar |
Typ av föreläsning | Underhållande, Inspirerande, Aktiverar publiken |
Kön | Man |
Språk | Engelska, Svenska |
Med en bakgrund som journalist valde Janne att byta bana 1986 för att vidareutbilda sig inom företagsekonomi, marknadsföring och beteendevetenskap. Hans examensarbete vid Berghs School of Communication fokuserade på konsumenters syn på förpackningar. Uppvuxen i en folkpark debuterade han som trollerikonstnär redan som tioåring.
Som ordförande för Akademien för Cirkuskonstens bevarande i Sverige leder Janne arbetet med att driva Sveriges Cirkusmuseum och förvalta en av världens största samlingar av cirkusmaterial. Med en 35-årig karriär inom marknadsföring och affärsutveckling har han varit konsult i projekt om småföretagande och skribent för Driva Eget. Hans trolleritalang har prisbelönats med utmärkelsen för bästa underhållande akt vid Magi-SM.
Logga in för att betygsätta och recensera denna talare
Vi svarar på ditt mejl inom 5 minuter under ordinarie öppettider 07.30-18.30
E-post: nathalie@sverigestalare.se
Här hittar du svar på de vanligaste frågorna kring vår service, såsom priser, förfrågningar samt mycket mer.
Öppettider: Vardagar 07:30–18:30
Tel: +46 (0)70 - 930 57 85
Jour kvällar och helger: +46 (0)70-930 57 85
E-post: nathalie@sverigestalare.se
Vi svarar på ditt mejl inom 5 minuter under ordinarie öppettider
Sveriges Talare Kompetensförmedling AB
Besöksadress:
Kungsbron 23
111 22 Stockholm
Postadress:
Albrektsvägen 75
632 26 Norrköping
Organisationsnummer 556728-0283