Hem / Affärsnytta / Försäljning, marknadsföring, service, kundfokus / Kundfokus / Helén Rigamonti
Helén Rigamonti, en erfaren chef och ledare med över 25 års branschkompetens, har framgångsrikt drivit stora kundprojekt inom B2B, B2C och icke-vinstdrivande organisationer med medlemsfokus. Genom att kombinera sin bakgrund inom organisationsutveckling med nuvarande roller som författare, interimchef, utbildare och föreläsare strävar Helén efter att förbättra organisationers kundupplevelse och driva kundcentrerade förändringar.
Hon är ansvarig kursledare och medlem i ledningsgruppen för flera utbildningar inom Customer Experience Management, inklusive på IHM Business School. Helen är svensk ambassadör och ledningsgruppsmedlem i den Europeiska Customer Experience organisationen samt författare till boken "Customer Experience Management på svenska - konsten att leverera rätt kundupplevelse".
Urval av tidigare beställare:
Konferensen CX Management - Hexanova Events
Customer Loyalty Conference - Wednesday Relations
Nordic B2B Customer Experience Event - Allegro Communcations
Talaren utgår från | Stockholm |
Typ av föreläsning | Utbildande / Informativ, Inspirerande |
Kön | Kvinna |
Språk | Svenska, Engelska |
Som strategisk rådgivare inom kundupplevelser har Helén agerat som inspiratör, mentor och författare inom Customer Experience (CX), alltid med passionen att göra kundens röst hörbar i organisationer. Med 25 års erfarenhet som chef och ledare i både privat och offentlig sektor, inklusive internationell ledarerfarenhet, har Helén en gedigen vana av att samverka med olika intressenter och funktioner. Hon har även varit chef för chefer och är en etablerad undervisare i Customer Experience Management på IHM Business School, med föreläsningar både på svenska och engelska. I rollen som svensk ambassadör för European Customer Experience organization driver Helén en europeisk community för att engagera fler inom CX.
Med omfattande erfarenhet inom förändrings- och projektledning, med fokus på digitaliseringsresor och skapandet av resultatfokuserade och effektiva team, har Helén visat på affärsnyttan av CX-satsningar och deras koppling till verksamhetsmålen och digitala strategier. Hon är mycket kunnig inom Customer Experience Management, där hon tar fram mål för kundupplevelser i hela organisationen och arbetar med kundresekartläggning och agerbara kundinsikter. Med en grund i beteendevetenskap och en examen som inkluderar företagsekonomi, kombinerar Helén en kommersiell bakgrund med ett stort teknikintresse.
Logga in för att betygsätta och recensera denna talare
Vi svarar på ditt mejl inom 5 minuter under ordinarie öppettider 07.30-18.30
E-post: nathalie@sverigestalare.se
Här hittar du svar på de vanligaste frågorna kring vår service, såsom priser, förfrågningar samt mycket mer.
Öppettider: Vardagar 07:30–18:30
Tel: +46 (0)70 - 930 57 85
Jour kvällar och helger: +46 (0)70-930 57 85
E-post: nathalie@sverigestalare.se
Vi svarar på ditt mejl inom 5 minuter under ordinarie öppettider
Sveriges Talare Kompetensförmedling AB
Besöksadress:
Kungsbron 23
111 22 Stockholm
Postadress:
Albrektsvägen 75
632 26 Norrköping
Organisationsnummer 556728-0283