Hem / Affärsnytta / Försäljning, marknadsföring, service, kundfokus / Kundfokus / Helén Rigamonti
Helén Rigamonti är en ledande expert inom kundupplevelse (Customer Experience, CX) och kundcentrerat ledarskap, med över 25 års erfarenhet av att hjälpa företag att skapa starkare kundrelationer och driva kundfokuserade förändringar. Heléns passion är att göra kundens röst hörd i organisationer. Genom att kombinera sin expertis inom organisationsutveckling med sina roller som författare och föreläsare inspirerar Helén till kunddrivna förändringar som gör verklig skillnad. Hon föreläser regelbundet om Customer Experience (CX) och utbildar framtidens ledare i CX Management vid flera utbildningsinstitutioner.
Hon är författare till Customer Experience Management på svenska – en bok som blev framröstad som årets bok enligt Sveriges Marknadsförbund. Hennes nya bok Kundservice för hållbara kundrelationer – Med AI och CX i verktygslådan lanseras i februari 2025 och ger praktiska verktyg för att leverera rätt kundupplevelse.
En föreläsning med Helén ger konkreta strategier och insikter för att utveckla en kundcentrerad kultur, där kundens röst blir en naturlig del av verksamheten. Hon visar hur företag kan överträffa kundförväntningar, optimera hela kundresan och bygga långsiktiga kundrelationer. Genom inspirerande exempel och beprövade metoder får deltagarna verktyg för att skapa en gemensam intern kompass som säkerställer affärsframgång genom kundfokus.
Helén erbjuder föreläsningar, workshops och paneldiskussioner där deltagarna får insikter som direkt kan omsättas i praktiken. Oavsett bransch ger hon värdefulla perspektiv på hur företag kan stärka sin konkurrenskraft genom att sätta kunden i centrum.
Urval av tidigare beställare:
Konferensen CX Management - Hexanova Events
Customer Loyalty Conference - Wednesday Relations
Nordic B2B Customer Experience Event - Allegro Communcations
Talaren utgår från | Stockholm |
Typ av föreläsning | Utbildande / Informativ, Inspirerande |
Kön | Kvinna |
Språk | Engelska, Svenska |
Helén Rigamonti är en strategisk rådgivare och expert inom Customer Experience (CX) med över 25 års ledarerfarenhet från både privat och offentlig sektor, inklusive internationella uppdrag. Hon har agerat som inspiratör, mentor och författare inom CX och brinner för att göra kundens röst hörd i organisationer.
Med en bakgrund som chef för chefer och bred erfarenhet av förändringsledning har Helén drivit digitaliseringsresor och byggt effektiva, resultatfokuserade team. Hon är en etablerad utbildare i Customer Experience Management på bland annat IHM Business School och föreläser både på svenska och engelska.
Som f.d svensk ambassadör för European Customer Experience Organization leder Helén en CX-community för att engagera fler inom området. Hon är specialiserad på kundresekartläggning, agerbara kundinsikter och strategier för att förbättra kundupplevelser i hela organisationen.
Med en utbildningsbakgrund i beteendevetenskap och företagsekonomi, kombinerar hon affärsmässigt tänkande med ett starkt teknikintresse för att koppla CX till affärsnytta och digitala strategier.
Logga in för att betygsätta och recensera denna talare
Författare: Helén Rigamonti
Köp boken Kundservice för hållbara kundrelationer.
Vi svarar på ditt mejl inom 5 minuter under ordinarie öppettider 07.30-18.30
E-post: nathalie@sverigestalare.se
Här hittar du svar på de vanligaste frågorna kring vår service, såsom priser, förfrågningar samt mycket mer.
Öppettider: Vardagar 07:30–18:30
Tel: +46 (0)70 - 930 57 85
Jour kvällar och helger: +46 (0)70-930 57 85
E-post: nathalie@sverigestalare.se
Vi svarar på ditt mejl inom 5 minuter under ordinarie öppettider
Sveriges Talare Kompetensförmedling AB
Besöksadress:
Kungsbron 23
111 22 Stockholm
Postadress:
Albrektsvägen 75
632 26 Norrköping
Organisationsnummer 556728-0283