0 produkter / 0 kr
0
Hem / Affärsnytta / Kommunikation och media / Kommunikation / Hans Uhrus
Hans Uhrus är en erfaren kriskommunikatör och har lång erfarenhet av att hantera mediala krisen. Han har hjälpt många företag och organisationer att hantera den hastigt uppkomna mediala krisen och även med att bygga upp kompetens och beredskap inför nya kriser. Ibland agerar Hans talesperson för företaget, men ofta medietränar han talespersoner så att de själva ska kunna hantera den mediala bevakningen och journalisters frågor. Han är även ett aktivt stöd för kommande kommunikation, inklusive mediekontakter.
Hans har varit verksam i många olika företag och organisationer. Exempelvis Swedavia, Proffice, Jobzone LeoVegas, DDM, Sedana Medical och inom Svensk Näringsliv/Almega.
Hans har i 25 år arbetat som Presschef, Kommunikationsdirektör, IR-chef och Näringspolitiska chef samt i rådgivande roller med ansvar för kommunikation och mediefrågor. Med många levande exempel berättar han om situationer som eskalerat till mediala kriser och andra situationer som genom förberedelser och kunskap inte har resulterat i medial uppmärksamhet.
Du kommer att få följa med på en både teoretisk och praktisk berättelse med många exempel från verkligheten som ger dig en stor kunskap och förståelse av medielogiken och framgångsrik kommunikation. För de större grupperna erbjuds 90 minuters engagerad föreläsning och för de mindre grupperna ges möjlighet till integration och mer workshopsliknande upplägg.
Snabbt får du insikt i medielogiken och hur man ska hantera den mediala krisen.
Efter att du lyssnat på föreläsningen kommer du att ha en stor förståelse för medielogiken, hur du ska agera när din egen organisation hamnar i blåsväder och hur du redan nu kan förbereda dig.
Talaren utgår från | Stockholm |
Typ av föreläsning | Utbildande / Informativ, Inspirerande |
Kön | Man |
Språk | Svenska |
Logga in för att betygsätta och recensera denna talare
Vi svarar på ditt mejl inom 5 minuter under ordinarie öppettider 07.30-18.30
E-post: nathalie@sverigestalare.se
Här hittar du svar på de vanligaste frågorna kring vår service, såsom priser, förfrågningar samt mycket mer.
Öppettider: Vardagar 07:30–18:30
Tel: +46 (0)70 - 930 57 85
Jour kvällar och helger: +46 (0)70-930 57 85
E-post: nathalie@sverigestalare.se
Vi svarar på ditt mejl inom 5 minuter under ordinarie öppettider
Sveriges Talare Kompetensförmedling AB
Besöksadress:
Kungsbron 23
111 22 Stockholm
Postadress:
Albrektsvägen 75
632 26 Norrköping
Organisationsnummer 556728-0283