0 produkter / 0 kr
0
Publicerad 2018-01-12, 11:37
Geografisk plats, sammanhang och sist men inte minst, inredningen. Sätt företagets 5V och er platsstrategi och stärk ert varumärke.
Här kommer några perspektiv som du bör ha med dig för att stärka upplevelsen av ert varumärke genom er plats. Tillsammans med arkitekten Petra Pertoft ger jag följande tips. Tänk på att först välja geografiskt område, sedan sammanhang och sist inredning.
I en stads historiska kvarter präglade av traditioner, trygghet och klassiska ideal ser kunderna ditt företag som en stabil partner med kompetens baserat på gedigen kunskap.
I stadens utvecklingsområde med ny bebyggelse, nya konceptbutiker och restauranger med fart och fläkt ser kunderna ditt företag som en spännande och snabbfotad partner med kompetens baserat på innovation och nytänkande.
I stadens industriområde påvisar företaget effektivitet och kostnadsmedvetenhet. Eller i en lantlig gårdsmiljö, något för företaget som vill bygga varumärket kring lugn och harmoni.
Det medvetna valet av plats bygger varumärket.
När du väl valt ditt område i staden behöver du ta nästa steg. Vilka vill du omge dig med? De andra företagen i trappuppgången eller butikerna intill påverkar hur ditt företag uppfattas av andra.
Om du har företagskunder som målgrupp blir det obekvämt för din kund om de andra i trappuppgången har privata uppdragsgivare, eller en helt annan image och profil på sina företag.
Att finnas på samma plats som andra företag i samma företagssegment är en fördel. Kunderna blir trygga av att veta att de befinner sig bland likasinnade.
Vilket intryck vill du att dina besökare ska få av ditt företag? Vilken känsla vill du att de ska ta med sig när de går? Inredningen förstärker upplevelsen av mötet och av varumärket.
1. Sätt identiteten, dvs roten, till ditt varumärke med 5V. (Du kan göra det i onlineutbildningen obs länka till http://www.piaanderson.se/onlineutbildning/.)
2. Om ditt företag vore en känd figur vem skulle det då vara?
3. I vilket område skulle figuren finnas och vilka andra företag skulle figuren omge sig med?
4. Finns det något i platsens historia som kan stärka företagets berättelser?
5. Hur skulle den här figurens plats se ut? Vilka färger, möbler, mattor, gardiner, porslin. I vilken tidsålder finns figuren?
Pia Anderson
Talare
Vi svarar på ditt mejl inom 5 minuter under ordinarie öppettider 07.30-18.30
E-post: nathalie@sverigestalare.se
Här hittar du svar på de vanligaste frågorna kring vår service, såsom priser, förfrågningar samt mycket mer.
Öppettider: Vardagar 07:30–18:30
Tel: +46 (0)70 - 930 57 85
Jour kvällar och helger: +46 (0)70-930 57 85
E-post: nathalie@sverigestalare.se
Vi svarar på ditt mejl inom 5 minuter under ordinarie öppettider
Sveriges Talare Kompetensförmedling AB
Besöksadress:
Kungsbron 23
111 22 Stockholm
Postadress:
Albrektsvägen 75
632 26 Norrköping
Organisationsnummer 556728-0283