0 produkter / 0 kr
0
Publicerad 2017-08-22, 00:00
”Nej sociala medier är inget för vårt företag. Våra målgrupper är män över 50 år, som man bara når med e-post eller telefon.”
Detta är en vanlig kommentar jag får när jag föreläser och utbildar företag kring digital kommunikation.
Det må så vara att många företags kunder idag inte är aktiva i sociala medier. Men detta förändras snabbt. Helt plötsligt består kunderna av 30-åringar som förväntar sig dialog via sociala medier, eller så har hela ditt företags affärsidé utmanats av digitaliseringen och du fått helt nya konkurrenter. Kanske är hela din affärsidé hotad av ny teknik.
Oavsett vilket så är det idag viktigt att hålla koll på vad som händer i sociala medier. Mina föreläsningar är tänkta för dig som jobbar på ett företag eller en organisation och behöver inspiration, mer kunskap eller en skjuts framåt i ditt arbete med sociala medier.
Hjälp! Var börjar jag?
Det är en reaktion jag ofta får när jag träffar företag och organisationer som har digitalpanik och som insett att det nog är dags att aktivera både medarbetare och företag i det digitala medielandskapet.
Så, var börjar man då, om man inte varit aktiv i sociala medier tidigare och känner att det här verkar vara ett oöverstigligt berg? Ta det lugnt och andas djupt – det här är inte så svårt som du kanske tror. Du behöver inte göra allt på en gång. Ta några steg i taget. Börja med att titta på vilka kanaler som passar dig och fundera på hur du kan använda dem. Varje socialt medium har sina egenskaper och passar därmed bäst för lite olika saker.
Låt sociala medier skapa affärsnytta för dig
Framför dig ligger oändliga möjligheter att skapa affärsnytta, relationer, hitta medarbetare, driva opinion, skapa relationer eller vad nu din utmaning är. Under mina föreläsningar och workshops går vi igenom de viktigaste kanalerna och vilket jobb de kan göra för dig och din organisation.
Så här börjar du
Din första uppgift när du läst detta inlägg är att gå igenom din verksamhet och dina målgrupper och fundera på vilka sociala medier som passar dig bäst.
Fundera på följande:
Behöver ditt företag hjälp med att bli bättre i sociala medier? Rivstarta hösten med en föreläsning av mig!
Om författaren
Fredrik Pallin driver ett företag inom PR och kommunikation. Han har arbetat med PR och digitala medier i 20 år och har under årens lopp varit konsult, byrå-VD/grundare, informationschef och pressekreterare hos företag som JA till Europa, IT-Generationen, Rikta Kommunikation, Spray, Mahir PR, Springtime och Prime PR. Han är även en flitigt anlitad föreläsare och utbildar företag i det nya digitala medielandskapet.
Fredrik
Pallin
Föreläsare
Vi svarar på ditt mejl inom 5 minuter under ordinarie öppettider 07.30-18.30
E-post: nathalie@sverigestalare.se
Här hittar du svar på de vanligaste frågorna kring vår service, såsom priser, förfrågningar samt mycket mer.
Öppettider: Vardagar 07:30–18:30
Tel: +46 (0)70 - 930 57 85
Jour kvällar och helger: +46 (0)70-930 57 85
E-post: nathalie@sverigestalare.se
Vi svarar på ditt mejl inom 5 minuter under ordinarie öppettider
Sveriges Talare Kompetensförmedling AB
Besöksadress:
Kungsbron 23
111 22 Stockholm
Postadress:
Albrektsvägen 75
632 26 Norrköping
Organisationsnummer 556728-0283